پرش لینک ها

انواع عمل‌های زیبایی صورت

در گذشته انواع عمل‌های زیبایی صورت بیشتر برای افرادی بود که مشکلاتی اعم از مشکلات پوستی یا سوختی یا افرادی که از این قبیل مشکلات داشتند، بود. اکنون با تنوع عمل‌های زیبایی صورت افراد زیادی تن به این عمل‌ها می‌دهند. بیشتر عمل‌های جراحی به سبب این‌که صورت هر فرد تقریبا می‌توان گفت اولین چیزی است که در معرض دید همگان است، بر روی صورت انجام می‌شود. عمل‌های زیبایی صورت مانند عمل بینی، جراحی پلک، لیفت صورت و گردن، لیزر پوست، انواع تزریق ژل و… است.

 

انواع عمل‌های زیبایی چشم

خیلی از افراد برای حدس زدن سن افراد ابتدا به چشم‌های هر فرد نگاه می‌کنند گاهی حتی خستگی و یا سرحالی و نشاط افراد را می‌توان از چشم‌های آن‌ها متوجه شد. چشم‌ها و نواحی اطراف آن‌ها به‌طورکلی در زیبایی و طراوت چهره افراد نقش به سزایی دارد. انواع عمل‌های زیبایی چشم نیز باعث زیبایی بیشتر چشم و نواحی اطراف می‌شود.

 

عمل زیبایی پلک چشم

پزشکان در این عمل، ناحیه پلک بالا و پایینی را برش می‌دهند و به این صورت با توجه به خواسته و یا مشکل بیمار پوست اضافه، چربی و عضله اضافی اطراف چشم را برمی‌دارند که باعث ظاهری بهتر و چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر در فرد می‌شود.

 

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، یک نوع جراحی زیبایی چشم است که برای رفع افتادگی و پف پلک ها در پل بلا و پایین و یا هردو پلک انجام می‌شود. این عمل که یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی و جوان‌سازی صورت است نیاز به بستری ندارد و اصطلاحا به‌صورت سرپایی نیز انجام می‌شود.

 

این سؤال پیش می‌آید که بلفاروپلاستی یا جراحی پلک برای چه کسانی مفید است؟

بلفاروپلاستی بیشتر برای کسانی که در اثر رسوب چربی در دید آن‌ها اختلالی به وجود آمده است مفید است. جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی برای جوان‌سازی پلک های بالا و پایین و همچنین برطرف کردن کیسه‌های زیر چشم و سفت کردن پوشت های اطراف چشم هم نیز انجام می‌شود.

مزایای جراحی زیبایی پلک:

بهبود میدان دید

افزایش اعتمادبه‌نفس به سبب داشتن چهره‌ای جوان و شاداب‌تر

احیا شدن پوست اطراف چشم

عوارض احتمالی جراحی پلک:

کاهش قدرت بینایی در اثر خون‌ریزی

عفونت و تورم پلک که در لیست انواع عمل‌های زیبایی آمده است.

دو بینی و تاری دید موقت

بی‌حسی پلک ها

جوش های کوچک سفید در محل بخیه

متقارن نبودن محل برش‌ها در دو طرف

زیاده رویی در عمل اصلاحی

مراقب‌های بعد از عمل جراحی پلک

پس از این عمل باید داروهای تجویز شده را مرتب استفاده کنند، فعالیت‌های چشمی که مسبب خشک شدن چشم می‌شود، مانند استفاده از گوشی، لب تاب و یا تلویزیون دیدن را انجام ندهند. از عینک آفتابی تا چند هفته پس از عمل در مقابل نور خورشید و باد استفاده کنند و حد امکان از کرم‌های مخصوص دور چشم استفاده کنند. از انجام ورزش‌های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین تا چند هفته پس از عمل خودداری کنند.

 

انواع عمل‌های زیبایی دندان

لازمه داشتن لبخند زیبا، داشتن دندانی زیبا است راهکار و انواع عمل‌های زیبایی‌های دندان زیادی برای زیباتر کردن دندان امروزه وجود دارد از جمله این راهکارها می‌توان به ارتودنسی در مشهد، جرم‌گیری، لمینیت، بریج کردن، ونیر و کامپوزیت دندان اشاره کرد.

لمینت دندان یا ونیر سرامیکی شامل یک پوسته نازک سرامیکی است که در دو برابر پوسته تخم‌مرغ ضخامت دارد. پوسته‌ها با کمک انواع باندها رزینی که همان ماده‌ای است که باعث چسباندن مواد کامپوزیتی به دندان می‌شود، روی دندان‌های تراش‌خورده چسبانده می‌شود.

از مزایای لمینیت دندان می‌توان به زیبایی طبیعی دندان‌ها و رنگ و جرم پذیر نبودن آن‌ها اشاره کرد که البته لمینت معایبی هم دارد مانند این‌که در صورت شکستن باید تعویض شود، هزینه آن نسبتا گران است، برای دندان‌هایی که پوسیدگی زیاد و یا پرکردگی‌های قدیمی دارد کاربرد ندارد و اینکه بعد از چسباندن لمینت روی دندان دیگر رنگ و شکل آن قابل‌تغییر نیست.

کامپوزیت دندان برای پرکردگی دندان‌هایی که بر اثر خرد شدن نیاز به ترمیم دارد، کاربرد دارد.

 

انواع عمل‌های زیبایی بینی

بینی انسان‌ها فرم‌های مختلفی دارد ولی ساختمان اجزای اصلی آن یکی است. از خارج به داخل شامل پوست و سپس عضلات و در داخلی‌ترین لایه شامل بافته‌ای استخوانی و غضروفی است.

انواع عمل‌های زیبایی بینی به دو دسته تقسیم می‌شوند عمل بینه‌ای گوشتی و بینی‌های استخوانی.

بینی‌های گوشتی پوست و عضلات ضخیم دارند غضروف و ساختمان استخوانی آن‌ها نازک است و در ظاهر این بینی‌ها نوک پهنی دارند. عمل بینی‌های گوشتی به نسبت بینی‌های استخوانی سخت‌تر است و به هر دو روش باز و بسته انجام می‌شود.

بینی‌های استخوانی در ساختار خود برعکس بینی‌های گوشتی دارای استخوان و غضروف پهن و پوست نازک می‌باشند که موجب ناهماهنگی‌هایی می‌شود. بینی‌های قوزدار که اصلاح آن‌ها با صیقل انجام می‌شود، یکی از آسان‌ترین نوع عمل‌های جراحی بینی است.

 

انواع عمل‌های زیبایی شکم

در مورد انواع عمل‌های زیبایی شکم این را باید نیز گفت که این جراحی در واقع برای از بین بردن و برداشتن چربی در ناحیه شکم و پهلو است و مناسب افرادی است که دچار افتادگی شکم و پهلو هستند و همچنین مناسب خانم‌هایی که پس از زایمان‌های متعدد پوست شکم آن‌ها دچار ترک‌های بسیار و افتادگی شده است. با این جراحی پوست شکم کاملا کشیده می‌شود و شکمی صاف و تخت نتیجه این عمل است.

 

انواع عمل‌های زیبایی شکم 4 روش است که عبارت‌اند از:

  • جراحی آبدومینوپلاستی
  • جراحی زیبایی لیپولیزر
  • جراحی شکم با لیپوماتیک
  • جراحی با ترکیب چند روش

 

انواع عمل‌های زیبایی لب

لب‌ها پس از چشم‌ها، دومین بخشی از است که در ارتباط با انسان‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد و نقش به سزایی در زیبایی چهره و جذابیت صورت دارد؛ که در 2 دهه اخیر انواع عمل‌های زیبایی لب و تزریق ژل لب بسیار فراگیر و رایج شده است. تزریق ژل معایبی هم نیز دارد مانند دائمی نبودن نتیجه، عدم توانایی در تغییر مدل لب‌ها، کم کردن فاصله بینی و لب‌ها و همچنین عوارض خاص تزریق ژل‌های نامرغوب.

جراحی لب به دو روش از داخل و بیرون انجام می‌شود که جراحی لب از داخل همه برش‌ها از داخل دهان و پشت لب است و در جراحی لب از خارج به‌صورت مستقیم و از بیرون لب است. دیگر روش‌های جراحی لب به لیفت سانترال لب و لیفت لب بالا از زیر بینی می‌شود اشاره کرد. یکی از رایج‌ترین روش‌های جراحی لب هم که استفاده از پروتز لب است که باعث افزایش حجم لب می‌شود.

گرافت چربی در لب هم یکی دیگر از راه‌های جراحی لب است که چربی و بافت زیر جلدی، از بدن خود فرد برداشته‌شده و مانند یک پروتز طبیعی در لب کار گذاشته می‌شود.

 

قیمت انواع عمل‌های زیبایی

قیمت انواع عمل‌های زیبایی بسته به نوع موادی استفاده می‌کنند، دکتر جراح، بیمارستان یا کلینیک زیبایی که انجام می‌دهید و دیگر عوامل متفاوت است. قیمت‌های انواع عمل‌های زیبایی را حدودی و تقریبی در زیر بیان می‌کنیم.

  • قیمت تزریق ژل بوتاکس حدود 300 هزارتومان
  • کاشت مژه دائمی بین 3 تا 4 میلیون تومان
  • کاشت ریش بین 3 و نیم میلیون تومان تا 800 میلیون تومان
  • کاشت ابرو بین 4 تا 5 میلیون تومان
  • عمل بینی (رینوپلاستی) بین 4 تا 8 میلیون تومان
  • بلفاروپلاستی برای دو پلک بین 4 تا 5 میلیون تومان
  • پروتز گونه بین 3 تا 4 میلیون تومان
  • ژل لب 300 تا 500 هزارتویمان در لیست انواع عمل‌های زیبایی
  • کاپوزیت دندان هر واحد بین 400 تا 1 میلیون تومان
  • لمینت دندان برای هر واحد حدود 800 هزارتومان
  • لاغری لیپوماتیک بین 6 تا 8 میلیون تومان
  • پیشنهاد می‌کنیم از مقاله جراحی زیبایی چیست بازدید به عمل آورید.

 

سؤالات متداول در مورد انواع عمل‌های زیبایی

جراحی بین گوشتی با بینی استخوانی فرق دارد؟

بله با توجه به متفاوت بودن ساختار آن‌ها جراحی بینی گوشتی با استخوانی متفاوت است و جراحی بینی گوشتی سخت‌تر است.

عمل‌های زیبایی عوارض دارد؟

قطعا عمل‌های زیبایی بدون عوارض نخواهد بود اما اگر در مکان‌های بهداشتی و معتبر و زیر نظر پزشک خوب انجام شود موارد گفته شده توسط پزشک رعایت شود این عوارض خیلی کم خواهد بود.

آیا افتادگی و ترک‌های شکم قابل جراحی است؟

بله روش‌های متخلفی برای جراحی شکم وجود دارد که باعث جمع شدن افتادگی شکم می‌شود.

پیام بگذارید